EM 2013

Vi har fået en 9 plads til EM

Vi er igen blandt de bedste 10 ballonhold i Europa, i løbet af dagen kom de forskellige resultater fra morgenflyvningen, og vi havde klaret os godt. Og da det så begyndte at regne i løbet af eftermiddagen og bare blev ved med at regne under briefingen så vidste vi at den sidste flyvning var fløjet ved dette EM. Og ganske rigtigt aftenflyvningen blev aflyst, og så manglede det endelige resultat bare.

Læs mere

Lagkage til morgenflyvning - 5. flyvning

Vi fik lov til at hvile lidt men ikke meget. Allerede torsdag aften meget sent blev fredag morgen briefingen rykket til kl 07, fordi man forventede tåge igen. Tågen var der også da vi kørte ud af byen mod stævnecentret, men den var ikke så tyk som dagen før.

 

Læs mere

Chris fløj den solo hjem - 4. flyvning

Oven på hele røveriet og at Christoffer ikke rigtig havde fået sovet til middag kunne man ikke forestille sig en værre opgave ved aftenflyvning. Stævneleder Matjies De Bruinj havde valgt at det skulle være en solo flight, altså en flyvning hvor Christoffer skulle være alene i kurven. Ingen hjælpe at hente fra navigatøren her. Og med en lidt træt pilot var det ikke hvad vi havde håbet på.

 

Selve tasksettingen lød på en Task 11:Hezitation Waltz, Task 12:Maximum distance Shape ( banansplit) og en Task 13: Fly On.

 

Læs mere

Tåge udsatte flyvningen

Morgenflyvningen kom aldrig i luften, vi var klar og ventede, men den tåge der havde bygget op i løbet af natten ville ikke løfte sit mælkehvide tag. Allerede kl. 04, blev briefingen udsat fra 5:15 til 6:30, men da vi mødte frem til Briefing var det stadigvæk ærtesuppe. Det blev ikke meget bedre. Først blev briefingen udsat til kl 7, så kl :30, så kl 8, og endeligt kl 9, og selvom at solen næsten kiggede ned gennem tågen på visse tidspunkter så lettede tågen aldrig rigtig. Så klokken 9 blev morgenflyvningen endeligt aflyst.

 

Læs mere

Efter regn kommer flyvning - 3. flyvning

Regnen holdt op, og det klarede op, og så var det igen muligt at flyve.

 

Fra briefingen lød meldingen 4 task - 5 markere. en HZW, en HZW, en JDG og en MDD i en pie lige på flyvepladsen.

 

Task sheet ses her: TDS-3.flight 

 

Læs mere

Lidt ventetid i regnvejr

Vi nåede at stå op, spise morgenmad og have alt udstyret pakket, og så kom meldingen om at flyvningen var aflyst. Så det var at gå tilbage i seng og sove et par timer. Og jo da vi vågnede op så regnede det kraftigt, og her kl. 14 der regner det stadigvæk.

 

Ud over regn så var der i løbet af natten også kommet resultater fra aftenes flyvning. Vi havde scoret godt på de tre tasks på aftenes flyvning:

Læs mere

Anden flyvning og rundt i en donut

En fin aften flyvning. Tasksettingen lød på en Hezitation Waltz, en Hezitation Waltzog en 3D shape formet som en donut.

 

Igen skulle vi selv ud og finde et startstedet og flyve ind på et mål. og vi brugte samme taktik som i morges. Få følgebilen med vindreaderen ud i forvejen og så have vind data klar når. Vi mødte også alle tiders venlige lokal polak, der virkelig kom til at hjælpe os da vi fik bil problemer.

 

Læs mere

Solen stod op men tågen lettede ikke

Vi var klar til start men kom aldrig i luften. Dagens flyvning med selvvalgt startsted og 5 task blev aflyst pga tåge.

 

Her er i hovedtræk hvordan morgen forløb og hvad taktikken var.

 

03:45 vækkeuret ringer

 

04:30 Aafgang mod stævnecentret, det er mørkt og koldt udenfor.

 

04:40 Radio tjek mellem bil og Martin på vej mod stævnecentret.

 

Læs mere

Vi venter i regnvejr og uden internet på morgendagens flyvning

bare lige en kort status på en dårlig internet forbindelse. Vores hoved internet er nu på 5 time nede efter en kort strømafbrydelse, og det betyder også at den film vi var i gang med at uploade ikke nåede at blive færdig. Håber netværket er tilbage i morgen, så skal vi nok ligge et link op til filmen.

 

Briefingen kl. 16 blev aflyst pga regn på vejrudsigten, og siden kl 5 har det da også mere eller mindre regnet kontinuerligt.

 

Læs mere

15 minutter fra start til landing

Vi kom i luften, vi fløj og vi landede. Og ja det var omtrent så kort. Det var en ultra kort flyvning hvor ballonen var i luften i 15 min, og nåede at smide tre marker, følgebilen nåede knap ud af startpladsen inden at ballonen var landet igen. Årsagen var kraftig vind, god styrbarhed, og igen kraftig vind. Faktisk viser vores track at ballonen var oppe og flyve over 50 km/t i 100 fod.

 

Læs mere

Anden træningsflyvning

De småting vi oplevede på morgenflyvningen fik vi rettet til aftenflyvningen . Vi var hjemme og sove et par timer, og så tog vi ud på startpladsen og fik snakket med de andre hold. 

Det er jo også en stort del af disse international stævner at få talt med alle de andre ballonhold fra hele verden. Vi har jo deltaget i stævner i 8 år, så vi kender en masse hold.

Da klokken blev 18 lagde vi ud på græsset, og sammen med mange af de andre balloner udnyttede vi muligheden for endnu en træningsflyvning.

Læs mere

Første træningsflyvning en stille morgen

så kom vi i luften, en stille morgenflyvning. Meget stille morgen. Og der var brug for det lange undertøj, for det var koldt om morgenen, 5 grader. Så selvom det bliver op til 25 grader om dagen, så er det koldt om morgen.

Stævnecentret ligger på Wloclawek flyveplads, 10 km syd for byen. og den store græs landingsbane er perfekt sted til at lette. Så vi håber der bliver en del fællesstarter herfra, det vil også lette transporten.

Det var også fra denne skønne græsplæne, at vi lettede her til morgen.

 

Læs mere

Alt er forbundet og klar til EM

Efter en 12 timers tur til Polen, er vi nu velankommet til Wloclawek. Den sidste del af køreturen var den hårdeste, for de polske landeveje er trætte efter tunge lastbiler og traktorer, og de kunne godt trænge til en omgang ny asfalt. Så vi har allerede gjort os den erfaring at det er vigtigt at alt og alle er godt fastspændt i bil og trailer, så meget som det hopper og danser når man kører. Det kommer vi til at mærke hele ugen.

 

Læs mere
Abonnér på EM 2013